Skoči na vsebino

Fakulteta za šport

Management učenja in znanja

Namen predmeta

  • Seznaniti slušatelje s teoretičnimi osnovami procesa učenja in njegovo posledico - znanjem.
  • Seznaniti študente z vplivom sprememb na uporabnost znanja in z vlogo managerjev v procesu učenja in oblikovanju učeče se organizacije.
  • Študentom predstaviti praktične rešitve in jih opozoriti na najpogostejše probleme pri ravnanju z učenjem in znanjem v organizacijah.

 

Vsebina predmeta

  1. Dejavniki, ki zahtevajo neprestano učenje
  2. Učenje kot proces
    *Definiranje učenja
    *Vrste učenja
    *Načini učenja
  3. Znanje kot posledica učenja
    *Definicije znanja
    *Znanje kot odsev preteklosti
    *Vrste znanja
    *Uporabnost znanja v kombinaciji s kreativnostjo
  4. Znanje kot lastnina
  5. Znanje kot intelektualni kapital
    *Človekov kapital
    *Strukturni kapital
    *Relacijski kapital
  6. Ravnanje z znanjem v organizaciji
    *Vloga managerjev pri ravnanju z znanjem
    *Planiranje učenja v organizaciji
    *Organiziranje učenja v organizaciji
    *Izvajanje učenja v organizaciji
    *Kontroliranje učenja v organizaciji
  7. Oblikovanje učeče se združbe
  8. Primeri uspešnega ravnanja z učenjem in znanjem

 

Način dela pri predmetu in način ocenjevanja znanja

Predavanja: 3 ure tedensko
Seminarji: 2 uri tedensko

Delo tekom semestra bo potekalo izključno na projektu. Študenti bodo kot obvezni del predmeta izdelali projektno nalogo vpeljave ravnanja z znanjem v konkretno slovensko podjetje. Projekt bo razdeljen po korakih, tako bodo študenti vsakič najprej poročali o napredku pri izdelavi projektne naloge in oddali pisno poročilo (1 uro), nato pa obravnavali naslednji korak vpeljave skozi praktične primere podjetij (1 uro).

Elektronska klepetalnica: ekvivalent 1 šolski uri seminarjev tedensko
Sodelovanje v klepetalnici bo namenjeno reševanju konkretnih vprašanj. Oblikovali bom izvedbeno skupino (Community of practice), ki bo sodelovala pri reševanju praktičnih problemov in bo tako v pomoč pri izdelavi projektnih nalog. Sodelovanje v klepetalnici bo ocenjeno in upoštevano pri končni oceni kot nagradne točke.

Končna ocena je sestavljena iz:
pisni izpit (50 točk),projektna naloga (50 točk); skupaj (100 točk).

Ocenjevalna lestvica: Pozitivni rezultat od 60 - 100 točk; 60 - 68 (zd 6), 69 - 76 (db 7), 77 - 84 (pd 8), 85 - 92 (pdb 9), 93 -100 (odl 10)

Ustni izpit v primeru tretjega ponavljanja.

 

Študijska in izpitna literatura

  • Skupina avtorjev: Ravnanje z znanjem in učenjem v organizacijah. Ljubljana: Ekonomska fakulteta. (Skripta v pripravi)

 

Dodatna izbrana poglavja iz naslednjih knjig:

  • Davenport, T.H., Prusak, L.: Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Boston: Harvard Business School, 1998. 199 str.
  • Senge, P.M. et al.: The Fifth Discipline Fieldbook: Strategies and Tools for Building a Learning Organization. New York: Doubleday, 1994. 593 str.
  • Stewart, T.A.: Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations.London: Nicholas Brealey, 1997. 261 str.
  • Nonaka, I., Takeuchi, H.: The Knowledge-Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. Oxford: Oxford University Press, 1995. 284 str.
  • Probst, G., Raub S., Romhardt K.: Managing Knowledge: Building Blocks for Success. Chichester: John Wiley & Sons, 1999. 360 str.

*Literatura bo sproti dopolnjena z novejšimi članki in izseki knjig.